2015. június 20., szombat

Nincsenek szürke hétköznapok...(Egy különös álom)



      Nemrég olvastam egy érdekes történetet: egy ember elment a bölcs álomfejtőhöz, hogy magyarázza meg különös álmának a jelentését. Azt álmodtam, meséli a bölcsnek, hogy reggel munkába indultam, rosszkedvűen és unottan, mint általában. Az udvarom a házam tájéka olyan volt, mint a valóságban. Miután kiléptem a kapun és elindultam a járdán előttem hevert egy szürke kő. Belerúgtam, mire az elrepedt és a belsejéből kipattant egy gyémánt. Elszaladtam vele egy barátomhoz, aki ért a drágakövekhez, ő is gyémántnak látta, de azt mondta, vigyem el az ékszerészhez, ő biztosan megállapítja. Észrevettem, hogy a járdám mellett az árokparton még sok ilyen szürke kő hever, összeszedtem mind, és rohantam az ékszerészhez. Még soha nem találkoztam ilyen nagy és tiszta gyémánttal, lelkesedett. Kipakoltam a sok egyforma szürke kövemet, izgalmamban el is felejtettem mondani neki, hogy a gyémánt is egy ilyennek a belsejében volt, és arra kértem vágja el őket, hátha ezekben is találunk valami értékeset. Ő bizalmatlanul nézte a sötétlő halmot, majd legyőzve utálkozását, egyet megfogott és vijjogó gépével kettévágta. Smaragd volt. A következő rubin, utána valami csodaszámba menő ritkaság, minden kőben volt valamilyen drágakő. Felfoghatatlan kincs feküdt előttem, szikrázott, tündökölt ezerféle színben, a belsejükben rejtőző érték. Én pedig döbbenetemben felébredtem. De nem tudok szabadulni az álomtól. Mondd, mit jelenthet? A szürke kövek a mindennapjaid, mondta a bölcs. Éppen ideje, hogy felfedezd: valóságos kincsesbánya a mindennapok sokasága. Dolgozni kell rajtuk, az igaz, de ha jól megmunkálod őket, gazdagabb leszel mindenkinél. 
      Már reggel vedd kezedbe napodat, hogy megláthasd benne a hűség gyémántját, a bizakodás smaragdját, a szeretet rubinját, a reménység és a hit fénylő drágaköveit, és a többi kincset, mely bennük rejtőzhet. Mától kezdve soha nem beszélhetsz szürke hétköznapokról, hiszen láthatod, mi rejlik bennük!

(Forrás: Internet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése