2019. június 29., szombat

Harmati Gyöngyi: A csipketerítő meséje...


Pillanatképek életem apró történéseiből...
saját fotóm: Fahíd...(H.Gy.)



      Az évvégi ünnepek felé közeledve az ilyenkor szokásos nagytakarítással voltam 

elfoglalva. Sietősen végeztem dolgomat. Csupán az járt a fejemben minél előbb
meg legyek vele, letudjam, mint kipipálandó feladatot. És ekkor valami váratlan
dolog történt - pillantásom egy fehér csipketerítőre esett, mely az egyik polc mélyén
szenderegve várta, hogy kirázzam belőle a port, a feledékenység porát. Hirtelen
emlékek villantak fel és egy kedves, idős hölgy arca derengett fel előttem, akinek
kezében mindig fürgén szorgoskodtak a horgolótűi, szépséges mintákat varázsolva
a vékony fonálból. Margit nénivel pár éve három hetet töltöttem 
egy szanatóriumi
szobában, reumánkat gyógyítgattuk több-kevesebb sikerrel.

     Emlékszem azon a nyáron tikkasztó kánikula gyötörte az embereket.
Éjszakánként a kicsinyke szobánkban annyira fülledtté vált a levegő, hogy szinte égetett, vizes ruhás borogatással próbáltuk 
lehűteni magunkat. Az álom messzire elkerült bennünket, így szép
lassan elindult közöttünk 
egy egyre bensőségesebbé váló beszélgetés, melyhez a sötét szobába bevilágító csillagok fénye meghitt hangulatot teremtett. 
Apró titkok, örömök, bánatok, félelmek, egészségi problémák és családi drámák
bukkantak felszínre az emlékek rejtett tárházából. És folyt belőlünk a szó
éjszakáról éjszakára. Egy ízben hirtelen megakadt a társalgás, gondoltam talán elaludt
a szobatársam. Ekkor Margit néniből mély sóhaj szakadt fel, s éreztem, most
valami nagyon fontos titok részévé válok.
        Szobatársam a 2. világháború idején tragikus körülmények között elveszítette édesanyját,
akit a származása miatt deportálták. Ő csupán pár éves volt akkor, nem
nagyon maradtak emlékei vele kapcsolatban, de a hiányát még most is fájó sebként hordozza magával. Megrázó, felkavaró eseményekben bővelkedő életéről - e legsúlyosabb sebtől eltekintve - Margit néni mindig mosolyogva beszélt, sohasem panaszkodott.
Éreztem, hogy a hála és a megelégedettség nála őszinte és belülről fakadó.           

      Gyógykezelésünk végére mindketten tudtuk, hogy a három hét alatt egy olyan
különleges lelki-híd épült fel közöttünk, amelynek egyik tartópillérét a szeretet a másikat pedig a bizalom eltéphetetlen szálai alkotják.
Margit néni barátsága mellett egy külön
számomra készített fehér színű csipketerítővel is megajándékozott. 
Napközben mindig szorgalmasan mozogtak a horgolótűi és én nem is sejtettem, hogy nekem készül az
a kis csipkecsoda.
        Az emlékek világából egy szempillantás alatt tértem vissza az
évvégi nagytakarítás hétköznapi világába, de már lélekben lecsendesedve. Szép
lassan kiráztam a port a terítőből, visszatettem a polcra, de most már egészen
másképp láttam a világot.


Harmati Gyöngyi
      S.D.G.

Hasonló családi történeteket, pillanatképeket az életünkből ezen a linken olvashatsz:
https://abekessegszigete.blogspot.com/search/label/Pillanatk%C3%A9pek



A történet megjelent a
Nyitott Szemmel magazin 52.számában...
www.nyitottszemmel.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése