2022. augusztus 8., hétfő

Harmati Gyöngyi: LÉLEKSZIRMOK, bíztató gondolatok az év 32. hetére....

 

saját fotóm: Rododendron virág...(H.Gy.)

LÉLEKSZIRMOK - Biztató gondolatok az esztendő minden napjára...
AUGUSZTUS - A TERMÉSZET Isten hozzánk írott levele


8.
"A természet könyörtelen; nem hajlandó visszavonni virágait, illatfelhőit, muzsikáját és
napsugarát az emberi aljasság miatt; földre sújtja az embert az isteni szépség és a
társadalmi 
ocsmányság ellentétével. Nem kegyelmez; az embernek el kell viselnie a
pillangó szárnyának, 
a madárdalnak szépségét, el kell viselnie, hogy a gyilkosságok, a bosszúállás, a barbárság kellős közepén elébe toppanjanak a természet szent szépségei
(...). Az ember tör, az ember 
zúz, az ember öl, az ember magtalanít; de a nyár nyár marad,
a liliom liliom marad, a csillag 
csillag marad." (Victor Hugo)
9.
"Az egek beszélik Isten dicsőségét, és kezeinek munkáját hirdeti az égboltozat." (Zsoltárok könyve)
10.
"A bolygómozgások harmadik törvényét magyarázó könyvét ezzel a záró imával fejezi be Kepler:
"Ez az tehát amit az isteni Teremtő művéről el akartam mondani. Most ideje, hogy tekintetemet
és kezeimet a tételekkel és bizonyítékokkal teleírt lapokról az ég felé emeljem és áhítattal és alázattal
imádkozzam a világosság Urához: 
Ó Uram! Te, aki a természet világossága által ébreszted lelkünkben a vágyat kegyelmed világossága
iránt, hogy dicsőséged eme világossága vezessen bennünket. Köszönöm Neked teremtő Isten azt az
örömet, amit teremtett műveidben találtam, és örvendezek kezed alkotásain. Íme, befejeztem e
művet, melyre elhívattam. Megírásához felhasználtam mindazt a szellemi erőt, melyet Te kölcsönöztél
nekem. 
Arra törekedtem, hogy fejtegetéseimet olvasó emberek megismerjék műveid nagyszerűségét,
már amennyit 
korlátolt értelmemmel végtelen gazdagságukból felfoghattam." (Johannes Kepler)
11.
„Vannak ösztönök, melyek oly csodálatosak, hogy kifejlődésük problémáját az olvasó
valószínűleg az egész elméletemet megdöntő nehézségnek fogja tekinteni.” (Charles Darwin)
12.
"Ha igazán szereted a természetet, mindenhol megtalálod a szépséget." (Vincent van Gogh)
13.
"A világegyetem leginkább lakható helye egyben a legjobb lehetőséget biztosítja
a tudományos kutatás számára. Azt gondolom, hogy ez nem véletlen." 
(Guillermo Gonzalez)
14. 
"Engem a mezőgazdasági munka edzett meg és tartott jó egészségben...Életem legszebb óráit a 
szántás és kaszálás közben éltem át...... ez az én birodalmam volt...Kilencven
esztendővel a hátam megett csak azt mondhatom, hogy minden embernek
külön-külön meg kell teremtenie a harmóniát maga és a természet között. 
Minél hamarébb jön létre ez az 
összhang annál szerencsésebb az ember..." 
(Kós Károly)

Az idézeteket összeválogatta Harmati Gyöngyi, a Békesség szigete blog szerkesztője
A teljes gyűjtemény az alábbi linken megtekinthető:
https://abekessegszigete.blogspot.com/search/label/L%C3%89LEKSZIRMOK

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése