2016. február 27., szombat

Túrmezei Erzsébet: Hangya a porban...

Poldijoe fotója...


Nézem a hangyát lenn a porban,
S valaki a magasból engem néz.
Nekem göröngy, hegy a hangyának,
Nekem hegy, a Magasságosnak
parányi porszem az egész.
S míg én a hangyát észre sem veszem,
nem fáj a veszte sem,
néha eltaposom lenn az úton,
s nem is tudom,
addig Ő, akinek hatalmát zengem,
szemmel tart engem,
vezet szüntelen.
Fel sem foghatja ezt a titkot
parányi hangya-értelem.
Ó, Istenem!
Én, haszontalan, kicsi hangyád,
ki ugyan megérdemelné,
ha eltaposnád, cserben hagynád,
szívemet hozzád emelem.
És téged áldalak
most… ínségek sötét hegye alatt…
Hisz neked porszem az egész.
Nézem a hangyát lenn a porban…
és szemed a magasból engem néz.

Túrmezei Erzsébet (1912-2000),  evangélikus költő, műfordító, tanár

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése