2021. április 16., péntek

Bruno Ferrero: „Szép napunk van, nem igaz?”

 

                                                              Árvai Márta: Tavaszi táj....



„A nap rosszul kezdődött és úgy tűnt, hogy még rosszabbul végződik. Ahogy mindig, az autóbusz zsúfolt volt. Ahogy ide-oda rázkódtam, a szomorúság csak növekedett bennem.

Aztán egy mély hangot hallottam a busz eleje felől: „Szép napunk van, nem igaz?” A tömegben nem láttam, ki szólalt meg, de hallottam, hogy a tavaszi tájról beszél, hogy felhívja a figyelmet arra, amit nemsokára látni fogunk: a templomra, a parkra, a temetőre, a tűzoltóságra. Innentől kezdve az összes utas kifelé nézett az ablakon. A lelkesedés olyan nagy volt, hogy elmosolyodtam, először a nap folyamán.
Megérkeztünk a megállóba. Az ajtó felé tartva egy pillantást vetettem „vezetőnkre”: kövérkés alak volt, fekete szakállal, napszemüvegben, fehér bottal a kezében. Vak volt!
Leszálltam a buszról és hirtelen minden feszültség elszállt belőlem. Isten olyan bölcs volt, hogy egy vakot küldött a segítségemre azért, hogy lássak: jóllehet a dolgok olykor rosszul mennek, olykor minden sötétnek és szomorúnak tetszik, azért a világ még mindig szép tud lenni. Dúdolva mentem fel a lépcsőn a házunkban. Alig vártam, hogy ezekkel a szavakkal üdvözöljem a férjem: Szép napunk van, nem igaz?” Rónay György: Jelenlét...
Nézz föl az égre: ott van
felhők és csillagok közt.
Pillants körül a földön:
ott van fűben, virágban,
állatok ámuló szemében,
emberek arcán.
Áss le a föld alá:
csontokból és kövületekből
szándékainak lábnyoma
dereng feléd.
Mindenütt láthatatlan.
Mindenben látható."
"Az egek beszélik Isten dicsőségét, és kezeinek munkáját hirdeti az égboltozat.
 Nap napnak mond beszédet; éj éjnek ad jelentést.  Nem olyan szó, sem olyan
beszéd, amelynek hangja nem hallható" 
(Zsoltárok 19: 2-4)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése