2021. szeptember 7., kedd

Pósa Lajos: Mennyben lakó én Istenem...

 




Mennyben lakó én Istenem,
Vedd füledbe dicséretem,
Téged dicsér egész világ,
Néked köszön a kis virág,
Erős vihar, kis gyenge szél,
Tenger, patak rólad beszél.
Az ég s a föld telve veled,
Legyen áldott a Te Neved!

Mennyben lakó én Istenem,
Könyörgök, légy mindig velem!
Ha kél a fény napkeleten:
A Te szemed rajtam legyen,
És ha leszáll napnyugaton:
Te légy, Atyám, az oltalom!
Terjeszd ki rám áldó kezed,
Legyen áldott a Te Neved.

Pósa Lajos (1850-1914), költő, meseíró, dalszerző, a magyar gyermekirodalom klasszikusa.
Nagyságát jelzi, hogy Herman Ottó irodalmi Nobel-díjra szerette volna jelölni, de erre az első
világháború kitörése miatt már nem volt lehetőség.
 

1 megjegyzés:

  1. Szépnek találom a verset. Gondolom, szakrális jellege van. Sok sikert kívánok!

    VálaszTörlés