2014. december 22., hétfő

A negyeddolláros - Tanmese a becsületről...

 
saját fotóm: Utazás Londonban...(H.Gy.)


Néhány évvel ezelőtt egy lelkész Houstonból, Texasba költözött.
Néhány  héttel az érkezése után, egy alkalommal a 
belvárosba
kellett mennie. Amikor  a buszon leült észrevette, hogy a sofőr negyed
dollárral több pénzt adott  vissza.

 Elkezdett gondolkodni, hogy mit tegyen, és arra az elhatározásra
jutott, hogy  visszaadja a pénzt. Hiszen bűn lenne megtartani.
Aztán egy másik gondolat  fogant meg fejében: "Óh, felejtsd már el, hiszen
ez csak negyed dollár. Ki  törődik egy ilyen kis összeggel? A buszvállalat
amúgy is túl sokat kér az utazásért, nem fog nekik hiányozni ez a
kicsiny összeg. Fogadd el, mint Isten ajándékát és maradj csöndben."


Mikor a megállóba értek, ahol a lelkésznek le kellett szállnia, egy
pillanatra megállt az ajtóban, majd a negyed dollárt a buszvezető felé
nyújtotta, és azt mondta: "Tessék, egy kicsit többet adott vissza."


A sofőr rámosolygott és azt mondta: "Köszönöm! Maga a városi, új lelkész,
ugye?  Azon  gondolkodtam mostanában, hogy el kellene járnom valahova
gyülekezetbe, de nem tudtam melyiket válasszam. Azt szerettem volna
megtudni, hogy mit tesz, ha rosszul adok vissza. De azt hiszem már döntöttem."

Amikor a lelkész leszállt a buszról, a legközelebbi villanypóznához botorkált,
és bele kapaszkodva csak annyit tudott mondani:
"Ó, Istenem, majdnem eladtam a Fiadat egy negyeddollárosért."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése