2023. december 8., péntek

Johann Sebastian Bach: 131. kantáta...

 



https://www.youtube.com/watch?v=lm84E2At9Zk&t=2s

A mélységből kiáltok, Uram, hozzád.
Uram, halld meg szavamat,
tedd figyelmessé füled sóhajom szavára!
Mert ha számolod, Uram, bűneinket,
Ugyan ki állhat meg előtted?
Könyörülj rajtam e vétekben,
vedd ki azt szívemből, hisz
Te magad is megbűnhődtél érte
a keresztfán, halálos fájdalommal,
Mert nálad van a megbocsátás,
ha félünk téged.
hogy nagy kínjaimban
ne merüljek el a bűnben,
s ne jussak örök kárhozatra.

Várva várom az Urat,
lelkem várakozik
és én bízom az ő szavában.
Lelkem várja az Urat,
virraszt hajnaltól hajnalig.
És mivel én, lelkemben
Miként eddig panaszoltam is
Csupán egy nyomorult bűnös vagyok,
Kit mardos lelkének kínja
És szeretnék a Te véredben
Megtisztulni bűneimtől,
Mint Dávid és Manassza.
Izrael, remélj és bízz az Úrban;
mert az Úrnál van a kegyelem
és a teljes megváltás.
És ő megszabadítja Izraelt
minden bűnéből.

(Fordította Vashegyi György) 

Johann Sebastian Bach (1685-1750) barokk-kori német zeneszerző, orgonista, hegedűművész,
a zeneművészet 
kiemelkedő egyénisége, a protestáns egyházi zene jeles képviselője.
A Lipcsei Szent-Tamás templom karnagya.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése