2016. november 6., vasárnap

Isten tudja, hogy mi miért történik...

saját fotóm: Virágzó tavacska...(H.Gy.)


Egy napon a király és az ő szolgája, (aki minden körülmények között, amikor az
uralkodónak 
rossz napja volt azt mondta: Királyom ne legyél kedvetlen, hitetlen,
mert amit Isten csinál az 
mindig tökéletes, hiba nélküli és jó.) elmentek vadászni.
A vadászat során egy állat megtámadta a királyt, aki csak annak köszönheti az
életét, hogy a szolgája megölte a bestiát, ezzel megmentve őt. Igen ám, de az
egyik ujját elvesztette az 
uralkodó a harc alatt. Felháborodva így szólt a szolgájához:
- Ha a te Istened tényleg jó, akkor mond meg nekem, miért veszítettem el az ujjamat?”

- Mindent figyelembe véve uram, csak azt tudom mondani, hogy Isten jó. Amit ő csinál
az tökéletes és hiba nélküli. – felelte. Erre a válaszra a király még dühösebb lett és
elrendelte, hogy zárják tömlöcbe ezt a némbert.

Teltek a napok és újabb vadászatra indult az uralkodó. Az erdőben viszont olyan
dolog történt amire nem számított. Elkapták a bennszülöttek, és a falujukba hurcolták,
hogy feláldozhassák 
őt az isteneiknek. Igen ám, de amint máglyára vetették volna
észrevették, hogy nincs meg az 
egyik ujja. Egy ujj nélküli, „nem egész” embert mégse 
áldozhatnak fel az isteneiknek. Így hát a király szabadon távozhatott. Visszaérve a
várba, azonnal a tömlöcbe küldetett katonákat, 
hogy hozzák elé a szolgáját.

- Drága szolgálóm! Isten tényleg jó! Az amit tesz tényleg tökéletes és hiba nélküli.
Viszont egy valamit nem értek. Ha ő tényleg ilyen jóságos, akkor miért engedte, hogy
téged börtönbe 
zárassalak, hisz te jó ember vagy? – fordult a király a szolga felé.
- Uram. Ha te nem záratsz engem tömlöcbe, akkor én is veled megyek a vadászatra.
Ebben az esetben engem is elkapnak, és így, hogy nekem megvan minden testrészem
biztos, hogy 
én lettem volna az áldozat. Azzal, hogy Isten engedte, hogy bezárj
megmentette az életemet. 
– felelte tüstént a szolga.

Isten tudja, hogy mi miért történik. Néha amikor azt gondoljuk, hogy ennél rosszabb
már nem lehet, jusson eszünkbe, hogy ez csak egy tömlöc, így elkerüljük a nagyobb
bajokat és 
hamarosan újra szabadok leszünk és boldogok! Semmi sem történik
véletlenül, mindennek 
megvan a maga oka. Csak higgy és bízz Istenben!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése