2018. január 27., szombat

Dietrich Bonhoeffer: Reggeli imádság

Árvai Márta festménye...



Istenem, kora reggel hozzád kiáltok,

segíts imádkozni és
összeszedni a gondolataimat.
Egyedül ez nem megy.
Bennem sötétség van, nálad azonban világosság van;
én egymagam vagyok, de te nem hagysz el engem;
én csüggedő vagyok, de nálad van a segítség;
én nyugtalan vagyok, de nálad van a békesség;
bennem keserűség van, de nálad van a türelem;
én nem értem a te utaidat, de te ismered a
helyes utat számomra.
Mennyei Atyám, dicséret és
hála neked az éjszaka nyugalmáért,
dicséret és hála neked az új napért.
Dicséret és hála neked minden jóságodért
és hűségedért eddigi életemben.
Sok jóval ajándékoztál meg, segíts,
hogy a rosszat is elfogadjam a te kezedből.
Nem raksz rám több terhet,
mint amennyit hordozni tudok.
Gondoskodsz arról, hogy gyermekeidnek
minden a javára váljon.
Uram mindazért, amit csak ez a
nap is hoz, a te neved legyen áldott!
Ámen.

Dietrich Bonhoeffer (1906-1945) evangélikus lelkész, teológus, a második világháború
alatti 
német ellenállás támogatója és mártírja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése