2019. január 3., csütörtök

Harmati Gyöngyi: Ültess virágot...



                
                                                         Árvai Márta fotója, Miklóska ültet...    



Éjjel álmomban egy különös formájú, szív alakú kertben
Jártam, melyben gazdagon burjánzott mindenféle fajta
Kisebb-nagyobb, szúrós levelű, ágas-bogas gyomnövény.
Sűrű szövedékeik között csak botladozva lehetett
Közlekedni, a kivezető ösvényt sehol sem találtam.

A dudvás televényben üde színfoltként néhol apró, színes
Virágok illatoztak a rájuk tekeredő és fojtogató indák között.
Szinte fájt az elhanyagolt, gondozatlan kert látványa.
Keresni kezdtem: Ki itt a kertész, de hol van a kertész?
Talán rám vár a kert, hogy én legyek hűséges gazdája?

Gyengécske emberi erőmmel nekiveselkedtem a lehetetlennek,
Elkezdtem kigyomlálni a szeretetlenség, önzés, irigység,
Gyűlölség, félelem, csüggedés, hazugság és a képmutatás
Vadhajtásait. Minél többet ráncigáltam ki, annál több nőtt a
Helyükre. Kétségbeesetten felkiáltottam: Segíts, Istenem!

Ő így szólt hozzám: Gyermekem, a gyomok helyébe ültess virágot!
Szórd el szívedben a szeretet, az öröm, a békesség, a béketűrés,
A szívesség, a jóság, a hűség, a szelídség és a mértékletesség
Magjait, melyek gondos ápolás mellett kikelve együtt alkotják
A hála és a megelégedettség szívedet betöltő mennyei virágát.
A munka nehezét csak hagyjad rám, én megtisztítom előtted
Az utat, te csak ültess virágokat, te csak ültess virágokat!
Harmati Gyöngyi
      S.D.G.

Megjelent a POET.hu versoldalon:
https://www.poet.hu/vers/283103
Megjelent a Holnap Magazinban:
https://holnapmagazin.hu/vers/bekuldott-versek/55546/



További verseim ezen a linken olvashatóak:
https://abekessegszigete.blogspot.com/search/label/SAJ%C3%81T%20VERSEIM













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése