2021. január 30., szombat

Harmati Gyöngyi: Isten lakcíme...




Rosszul indult ez az év tele búval-bajjal
Lelkem bánatát egy levélben Istennek elsírtam
Elvittem a postára, elsőbbséggel feladtam
Pár nap múlva visszakaptam a levelet:
A címzett ismeretlen megjelöléssel.

Rosszul indult ez az év tele búval-bajjal
Még rosszabbul folytatódik, már azt Istent
Sem találom, vagy a címzést rontottam el?
Lelkemben forogtak a bánat kerekei
A napok egyforma szürkeségben teltek.

Kinyitottam rég olvasott Bibliámat
Hátha ott megtalálom Akit kerestem
A betűk lassan szóvá, mondatokká lettek
Lelkemet, szívemet átjárta a szeretet melege
Most már tudom hol lakik az Isten!

Megértettem nem szükséges idegen helyekre járni
Oly utakon keresni Őt, ahol biztosan nem találom
A világ a maga útvesztőivel csalóka álom
Minden kincse semmit sem ér, ha Isten nem
Lakozhat bennünk, ha Góliátnyi egonk fogságban tart. 


   Harmati Gyöngyi
         S.D.G.


Megjelent a POET versoldalon:
https://www.poet.hu/vers/316602

További verseim ezen a linken olvashatóak:
https://abekessegszigete.blogspot.com/search/label/SAJ%C3%81T%20VERSEIM


"Hol voltál, fiam? Hol voltál oly sokáig? Merre jártál? Mit kerestél a

világban? Boldogságot?  Hol kellett volna keresned, ha nem az
Úrban? És az Urat hol, ha nem az ő templomában? S az élő Istennek
mely templomát, ha nem azt az élő templomot, amelyet ő maga
készített magának, a te tulajdon szívedet? Néztem, fiam, hogyan
tévelyegsz, de nem akartam már tovább nézni, elvezettelek magamhoz,
bevezetvén téged tenmagadba. Mert itt választottam magamnak  
palotát lakhelyül: ha akarsz itt lakni velem, megtalálod mindazt, amit
a világban hiába kerestél, a békét, boldogságot, dicsőséget és
mindeneknek bőségét. Ígérem, fiam, nem fogsz csalatkozni, mint amott."

Johannes Amos Comenius (1592-1670), cseh pedagógus és író, „a nemzetek tanítója”.
Ő tekinthető az első modern pedagógusnak.
A világ útvesztője és a szív paradicsoma c. könyvéből részlet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése