2021. november 7., vasárnap

Márai Sándor: A legjobb dolog történt velem...




"Utolsó leheletemmel is köszönöm a sorsnak, hogy ember voltam és az értelem egy szikrája
világított az én homályos lelkemben is. Láttam a földet, az eget, az évszakokat. Megismertem
a szerelmet, a valóság töredékeit, a vágyakat és a csalódásokat. A földön éltem és lassan felderültem. 
Egy napon meghalok: s ez is milyen csodálatosan rendjén való és egyszerű! Történhetett velem más,
jobb, nagyszerűbb? Nem 
történhetett. Megéltem a legtöbbet és a legnagyszerűbbet, az emberi sorsot.
Más és jobb nem is történhetett velem."

Márai Sándor, eredeti nevén márai Grosschmid Sándor Károly Henrik (1900-1989), magyar író,
költő, újságíró. Márai életútja az egyik legkülönösebb a 20. századi magyar írók között.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése