2016. március 9., szerda

Bruno Ferrero: Számla az ingyenes szeretetről...


A Jeli arborétumban...
(H.Gy.) 

Egy este, amikor az anya a vacsorát főzte, a tizenegy éves fia megjelent a konyhaajtóban,
kezében egy cédulával. Furcsa, hivatalos arckifejezéssel nyújtotta át a gyerek a cédulát az
anyjának, aki 
megtörölte a kezét a kötényében és elkezdte olvasni azt:
A virágágyás kigyomlálásáért: 500,- Ft.
A szobám rendberakásáért: 1000,- Ft.
Mert elmentem tejért: 100,- Ft. 
Mert három délután vigyáztam a húgomra: 1500,- Ft.
Mert kétszer ötöst kaptam 
az iskolában: 1000,- Ft.
Mert minden nap kiviszem a szemetet: 700,- Ft.
Összesen: 4.800,- Ft”
A mama kedvesen nézett a fia szemébe. Rengeteg emlék tolult fel benne. Fogott egy tollat
és egy cédulára ezeket írta:
Mert 9 hónapig hordtalak a szívem alatt: 0 Ft.
Az összes átvirrasztott éjszakáért, amit betegágyad mellett töltöttem: 0 Ft.
A sok-sok ringatásért, vigasztalásért: 0 Ft.
A könnycseppjeid felszárításáért: 
0 Ft.
Mindenért, amit nap mint nap tanítottam neked: 0 Ft.
Minden reggeliért, ebédért, uzsonnáért, 
zsemlékért, amiket készítettem neked: 0 Ft. Összesen: 0 Ft.
Amikor befejezte, a mama mosolyogva nyújtotta át a cetlit a fiúnak. A gyerek elolvasta
és két nagy könnycsepp gördült le az arcán.
Összegyűrte a papirost és azt írta a saját számlájára: FIZETVE”.
Aztán az anya nyakába ugrott és csókokkal halmozta el.

A szeretet ingyenes.

Bruno Ferrero, 1943. június 2. — 2006. április 15.
olasz író és politikus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése