2023. november 21., kedd

Harmati Gyöngyi: Próbálom szeretni magamat....




Próbálom szeretni magamat
Bízom benne, hogy egyszer sikerül
"Szeresd felebarátodat, mint magadat"
Áll a Szentírásban fehéren, feketén.

Próbáltam én ezt már ezerszer is
Néha-néha éreztem is már valamit
Megmoccant szívem titkos zugában
Néhány kósza érzelemfoszlány.

Próbálnám én szeretni magamat
De sajnos okot eddig nem találtam.
De ha volna is miért, akkor is
Hogyan szeressem magamat?

Hogy fogadjam el Isten úgy szeret
Ahogy vagyok gyengén, bűnösen.
De annál jobban szeret, hogy ne
Hagyjon önmarcangolva tépelődni.

Megpróbálom szeretni azt, ki
Szembejön velem az utcán és
Köszönés nélkül továbbmegy.

Megpróbálom szeretni ki
Magamra hagy a bajban és úgy
Segít, hogy még mélyebbre taszít.

Megpróbálom szeretni a szomszéd
Kutyáját, kitől hangos az egész ház
Dühösen megugat élőt és holtat egyaránt.

Megpróbálom szeretni, ki
Gonosz pletykáival mérgezi életem,
Mit sem törődve igaz-e vagy sem.

Lassan tanulom hogyan kell jól szeretni
Bocsánatot kérni, s azt elfogadni
Meglátni a jót a rút felszín alatt.

Embert vizsgáló, kemény lecke ez:
Próbálom megszeretni magamat.
Muszáj, hogy egyszer sikerüljön!

(Máté 22: 39 igevers nyomán)

További verseim az alábbi linken olvashatóak:
https://abekessegszigete.blogspot.com/search/label/SAJ%C3%81T%20VERSEIM


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése