2023. november 5., vasárnap

Harmati Gyöngyi: Te Deum...




Téged Uram dicsérlek
és hálát adok Neked mindenkor mindenért
hogy meg volt mindig a napi betevő falatom
és nem halmoztam rakásra a holnapra valót.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy mindig volt annyim, ami
másoknak és magamnak is éppen elég volt
voltam éhes, de nem éheztem.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy együtt érezhettem a bánkódokkal
és engem is megértettek
amikor keserves könnyeim hullottak. 
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy szerethettem sírni a sírókkal
de nem kellett szeretnem mindenkivel
minden hiábavalóságon nevetni.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy láthattam csodálatos világodat
és láthattam az élet rútabb oldalát.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy a boldogság megszépítette a csúnyát
és a rút nem vette el a boldogságom.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy néha nagyon féltem a szeretettől
mára már bizalmat szavazok az embereknek.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy akik szerettek, néha nem szépen szerettek
de nekem nem kellett őket nem szépen szeretnem.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy amivel nem bírtam, azt nem kívántam
hogy aki voltam, azt jobbnak akartad.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy oly korban is segítettél embernek maradni
amikor az emberek nem akartak már többé emberek
lenni ezen a beteg, sárban fürdő földgolyón. 
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy a hitemet napról napra nevelgetted
hogy futásomat hűséggel végig kísérted
így az Érkező elé sietve siethetek
Köszönöm, hogy lámpásomba
az olajat mindig bőven árasztottad.
Köszönet és hála legyen érte!

Hogy a múltban is mondhattam,
és a jelenben is hangosan kiálthatom,
és a jövőben is és azután is örökké
szeretném szívemből énekelni: 
Köszönet és hála legyen Érted, Uram!

(Sík Sándor: Te Deum c. verse nyomán.)


Megjelent a POET versoldalon:
https://www.poet.hu/vers/358482

További verseim az alábbi linken olvashatóak:
https://abekessegszigete.blogspot.com/search/label/SAJ%C3%81T%20VERSEIM











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése