2014. augusztus 2., szombat

Úgy, hogy apránként!



Árvai Márta festménye...

     Még nem jártam iskolába, amikor érdeklődni kezdtem az olvasás iránt. Édesanyám kezembe adta régi olvasókönyvét, amit gyerekkorából őrzött. Ebből az egyik történet
különösen a szívemhez nőtt, ám még nem sejtettem, hogy későbbi éveimre is hatással
lesz. Egy kisfiúról szólt, akinek volt egy kis lapátja. Amikor egyik télen nagyon sok hó hullott, akkor kiment a házuk elé és megpróbált lapátjával a bejárati ajtótól utat vágni. Egy járókelő megállt és álmélkodva figyelte igyekezetét. Majd megszólalt:
- "Kisfiam, hogy gondolod, hogy ilyen aprócska létedre megbirkózol ekkora feladattal?"
A gyermek munkáját megszakítva komolyan válaszolt:
- "Úgy, hogy apránként!" – majd folytatta a lapátolást.
Isten ezt a történetet idézte fel bennem, amikor lábadoztam egy összeomlás után. Emlékszem, hogy "felnőtt" énem miként próbálta gúnyolni a bennem lévő gyenge "gyermek" bizakodását: "Miért gondolod azt, hogy valaki, aki annyira alkalmatlan, mint te, megbirkózik az előtte tornyosuló hatalmas heggyel"?
Válaszul a régi kisfiú mondata szólalt meg bennem: "Úgy, hogy apránként!" – és az Úrra támaszkodva 
kikecmeregtem a mélységből. Ám azon az úton, hogy egyik parányi győzelem követte a másikat.

(Forrás: Internet)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése