2017. október 26., csütörtök

Harmati Gyöngyi: Diétás lecsó télire, tartósítószer nélkül...

Saját fotóimmal.... 
A forró lecsó forró üvegbe töltve......

Sokan szeretik a lecsót, noha nem könnyű étel, ezért egy kicsit változtattam a receptjén,
ezt szeretném most megosztani.
A hagyományos paprika, paradicsom, hagyma felállás mellett a hagymát cukkinivel helyettesítettem.
Olaj helyett a saját levében főztem készre. Szerintem érdemes kipróbálni.
A megvásárolt zöldségeket: a paprikát, cukkinit és a paradicsomot megmostam, felszeleteltem és feltettem főni...a paradicsomot kicsit később tettem hozzá. Saját levében főztem, ill. egy pici vizet öntöttem alá, sóval és őrölt köménymaggal ízesítettem.
Nagyon fontos, hogy steril legyen az üveg hiszen nem használtam tartósítószert. Ezt úgy értem el,
hogy a tisztára mosott üvegeket és a csavaros tetőket vízzel teli fazékba tettem és felforrósítottam. Amikor kész lett a lecsó akkor még forrón a forró üvegekbe mertem és rácsavartam a tetejét, majd fejtetőre fordítottam pár percre. Így képezve vákuumot.
Ezután törölközővel kibéleltem a hűtőtáskát és forrón beletettem az üvegeket, kb. 2 napig tartózkodnak
itt a száraz dunsztban, amíg ki nem hűlnek. Azután várja őket a kamrapolc.
Alapanyagok sütésre előkészítve...
JÓ ÉTVÁGYAT KÍVÁNOK!!!
   Harmati Gyöngyi

Fejtetőre állítva....
Az üvegek már a száraz dunsztban pihennek...
                                                                                                                       


1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és biztosan finom is! Én sem használok olajat az eltevéshez, bár tartósítószert igen - biztos, ami biztos! ;)
    De azért nélküle egészségesebb!

    VálaszTörlés