2015. október 26., hétfő

Bruno Ferrero: A mérleg...


saját fotóm: Levél trikolor...(H.Gy.)

A jómódú gazda, és a szegény ember üzletet kötött. A gazda minden héten ad két kiló túrót
a szegény embernek, aki pedig viszonzásul két kiló összegyűjtött mézet ad.

Ment az üzlet rendben jó ideig, amíg egyszer csak a gazda arra gondolt, hogy bizony nem
minden ember tisztességes, és meg kellene mérni, amit kap. Úgyhogy mikor legközelebb vitte
a túrót, és néhány perc múlva megkapta a mézet, azt hazavitte, és a pontos mérlegén 

megmérte - hát csak másfél kiló volt!
Felhá
borodva ment a szegény emberhez és indulatosan a szemére vetette, hogy becsapta őt.
A szegény ember lehajtotta fejét és így szólt: - Nagyon sajnálom, hogy így történt, de én
nagyon szegény ember vagyok. Egy kétserpenyős mérleget még tudtam szerezni, de súlyokra
már nem volt pénzem. Így hát, amikor megkaptam tőled a túrót és kivittem a kamrába, rátettem
a mérleg serpenyőjére, és a másik serpenyőbe kimértem az azonos súlyú mézet.
A gazda roppant módon elszégyellte magát és hazament.

Bruno Ferrero, 
1943. június 2. — 2006. április 15. olasz író és politikus

"Monda azért nékik (Jézus): Meglássátok, hogy eltávoztassátok a telhetetlenséget; mert nem a vagyonnal való bővelkedésben van az embernek az ő élete." (Lukács 12: 15)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése