2017. november 29., szerda

Anna Mária Seidel: Születésnapi interjú az Úr Jézussal...




Az ÚR Jézus születésnapjának megünnepléséről földi élete idejében (33 év) nem olvasunk a Bibliában. Mint emléknap, később sincs feljegyezve.
Mi, földi teremtmények általában annál inkább ünnepeltetjük magunkat évről évre, születésnapunkra emlékezve. E nap körül sok a tervezés, szervezés, meghívás, ajándékozás. És végül a kérdések: „Milyen volt? Hogy sikerült? Tetszett-e?”
Több mint 2000 éve ünnepeljük az ÚR Jézus születésnapját mindenütt a földkerekségen különböző módon: népek, kultúrák, szokások, hagyományok szerint. De vajon milyen a kereszténység ma? Hogyan ünnepelnek Téged ÚR Jézus?
- Hát igen, az utóbbi időben modern bálványimádással találkoztam. Bekopogtam néhány úgynevezett keresztény házba, azután bemutatkoztam, hadd lássam, ismerik-e azt, akit évről évre ünnepelnek.
Az első háznál:
- „Én vagyok a világ világossága, aki engem követ nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága.” (Jn.8,l2.)
- Halljátok, itt egy vak ember, nem látja, hogy fényben tündököl a ház, gyertyák lángolnak, fényszórók ragyognak, díszek csillognak - és ő akar világítani….Szegény ember, eredj, keress máshol munkát magadnak.
- …és becsukták az ajtót előttem, nem ismernek.
A második háznál:
- „Én vagyok az élet kenyere: aki énhozzám jön, nem éhezik meg, és aki énbennem hisz, nem szomjazik meg soha.” (Jn.6,35.)

- Ugyan kedves pékmester, karácsonykor kalácsot sütünk, meg bejglit, tortákat, kenyeret nem kérünk…
- ….és becsukták az ajtót előttem, nem ismernek.
A harmadik háznál:
- „Én vagyok a jó pásztor, én ismerem az enyéimet, és az enyéim ismernek engem.” (Jn.10,l4.)

- Ha te jó pásztor vagy, keressél juhokat, bárányokat, gyülekezetet magadnak. Mi egy nagy család vagyunk, és magunk akarunk ünnepelni.
- ….és becsukták az ajtót előttem, nem ismernek.
A negyedik háznál:
- „Én vagyok az út…” (Jn.14,6.)

- Halljátok? Jött valaki az utazási irodától, de mi télen nem kelünk útra, itthon ünnepelünk.
- …és becsukták előttem az ajtót, nem ismernek.
Az ötödik háznál:
„Én vagyok az igazság…” (Jn.14,6.)

Halljátok, egy ügyvéd ajánlja magát, de nekünk nincs peres ügyünk.
(Egy kis csalás, veszekedés, hazugság nélkül pedig nem lehet megélni.)
…és becsukták az ajtót előttem, nem ismernek.
A hatodik háznál:
- „Én vagyok az élet…(Jn.l4,6.)

- Szegény vándor! Látod mi az élet? Evés, ivás, élvezet, szórakozás, ünnepeken ezekből minél többet! Eredj innen, keress magadhoz való embereket!
- …és becsukták az ajtót előttem, nem ismernek.

…ez lenne az én születésnapom?

Az emberek terveznek, szerveznek, rohannak, vásárolnak, csomagolnak, ajándékoznak, díszítenek, sütnek, főznek, esznek, isznak…Ünnepelnek igazi békesség és szeretet nélkül…
                                                De nem ismerik az ünnepeltet!
- Megértettük a csalódásaidat, Úr Jézus, mondd, milyen születésnapot akarsz magadnak?
- „Íme, az ajtó előtt állok és zörgetek: ha valaki meghallja a hangomat, és kinyitja az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, ő pedig énvelem. (Jel.3,20.)
„Mert ahol ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok köztük.” (Mt.l8,20.)
„Aki énbennem marad és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt.” (Jn.l5,5.)
                                                Ez az én születésnapom!

Anna Maria Seidel (1858-1921), német költő, író.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése