2024. január 8., hétfő

Árvai Éva: Én mégis elmegyek...

 


Kicsi patak partján, 
Vadvirágos réten 
Ülök elmerengve 
A zöld erdőt nézem 

Hallgatom távolban 
Vadgalambok búgását, 
Hallgatom közelben 
Patak suttogását. 

Patak suttogását, 
Erdő üzenetét, 
Madár csicsergését 
Virágok beszédét. 

Mind azt mondják nekem, 
Maradj itt örökre, 
Élj boldogan köztünk, 
Minden mást felejtve. 

Ide már nem ér el, 
Ami árthat neked, 
Mind így marasztalnak, 
Én mégis elmegyek 

Odamegyek, ahol
Nehezebb az élet
Ahol nem nekem szól
Minden madárének.

Hol fárasztja lelkem
A szokatlan lárma
A csöndes magányból
A zajos világba.

Tudom, hogy a zajban
Nehezebb az élet
De szívembe zárva
Elviszem a csöndet.

Tudom, az emberek
Rosszak tudnak lenni,
De itt megtanultam,
Mindenkit szeretni.

Tudom, hogy a rossz győz,
A jó mindig gyenge,
Az igaz tiporva
Az erény letörve.

A könnyű élettel,
Küzdés cserél helyet,
Hogy ha ezt választom.
Én mégis elmegyek.

Hattelek, 1964. I. 14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése