2024. január 8., hétfő

Árvai Éva: Nem alkuszok meg...

 

                                                          Árvai Márta: Vándor c. festménye...

                                                               

Nem alkuszok meg én soha örökké
Mert az igazság mellett tettem hitet
Mert minden rossz egykor javamra válik,
És hiszem, tudom, hogy győz a szeretet.

Ha koldusként kell tengetnem életemet,
S ígérnek helyébe fényes palotát
Akkor is hű leszek én mindhalálig,
És örömmel várom a béke honát.

Ha meghasonlást okoz az igazság,
És elveszítem, akit szeretek,
Bár fáj nekem, hogy ő rosszfelé megy,
Én az egész úton tovább megyek.

Mert tudom, hogy csak így lehetek boldog,
Így érdemlem meg az EMBER nevet,
Így dicsőítem meg az élet Urát.
Ha nem alkuszok meg, mindig hű leszek.

Hattelek, 1963. X. 22.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése